måndag 7 januari 2013

Mönstrade sockor

Jag håller just nu på med ett par sockor med blommönster. Dock har jag inte stickat med flera garner förr så det här blir väl mest ett övningsprojekt för att lära mig att inte spänna garnet för hårt på avigsidan av stickningen så att det blir helt rynkigt... Första försöket gick åt fanders, så jag började om. Vid andra försöket gick det bättre men jag har mitt på vristen börjat rynka den igen... Men det är väl bara att öva på tills det funkar! ;)

Mönstret är Garnstudios DROPS 126-4
Jag stickar i samma garn som mönstret anger: 
DROPS Delight, nr. 06 - Rosa/lila
DROPS Fabel, nr. 400 - Svart

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Creative Commons-licens Detta verk av Sofie Granholm är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported-licens.