söndag 22 april 2012

Orsa eller Kolmården?

Blir så trött ibland... För ett tag sen började mitt Tamron-objektiv att krångla och har nu slutat fungera som det ska. Varje gång man tagit en bild kommer det upp en varningsruta som säger att jag måste rengöra objektivkontakterna trots att de är rena. Efter en del googlande har jag kommit fram till att det förmodligen är någon liten del i objektivet som börjat glappa efter en smäll eller något. Och med tanke på att det troligtvis är dyrare att försöka laga det trasiga än att köpa ett nytt så är nu mitt mål att köpa ett Tamron 70-300 istället för det 18-200 som gått sönder :) 

 Jag hoppas att jag får pengar över till det innan sommaren då jag vääääldigt gärna vill åka till en djurpark och fota i år igen! Dock kan jag inte komma fram till vart det är bäst att åka... Har varit på Kolmården tre år i rad och det känns som att jag alltid kommer därifrån med bättre bilder för varje år (verkligen bevis för min utveckling). Tycker att det har varit lika roligt varje år så har definitivt inte tröttnat, däremot tycker jag Orsa björnpark verkar intressant att åka till för jag tycker om björnar och verkligen älskar vargar :)  Får väl se vad som händer till sommaren men jag rent ut sagt vägrar att åka ifall jag inte har fått tag på ett nytt objektiv! Att fotografera djur med 18-55 mm är inte ens värt besväret om du inte har dom mitt framför näsan... :(

Sibirisk tiger, Kolmården 2010

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Creative Commons-licens Detta verk av Sofie Granholm är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported-licens.