söndag 20 november 2011

Fotomässan 2011

I fredags var jag och mamma på Fotomässan i Älvsjö. Vi var där från 12-18 vilket betyder att vi hann med det mesta av det vi hade läst om innan ;) Vi lyssnade på seminarier av Magnus Wennman och Annelie Utter vilka båda var väldigt intressanta. Sen gick resten av dagen åt till att titta på olika fototillbehör, fotoböcker osv :) Såg idag att jag missade att Emelie Ohlsson skulle ha minikurser i Canons monter (gick förbi den flera gånger under dagen...-.-). Hade varit väldigt kul att träffa henne och även att lyssna på kurserna.

Jag blev otroligt sugen att åka på en sån fotoresa man kan boka hos Annelie Utters resebyrå(länkad ovan på hennes namn eftersom hon inte har en "fotograf-hemsida" ännu), skulle vara väldigt spännande att kunna fota de stora rovdjuren i både Indien och i Afrika ;P Tyvärr ska ju prislappen passa plånboken också, så det är ju inte ett alternativ just nu. Resorna blir ju rätt dyra eftersom de håller med boende, mat och de flesta andra utgifter + det faktum att flera av resorna går mellan flera olika länder/städer/naturreservat och då blir det ju en hel del flygbiljetter ;)

Naturligtvis hamnade jag och mamma så småningom vid "boktorget" ;) Mamma fastnade vid Nick Brandts bok en lång stund och under tiden hittade jag en av dom fotoböckerna jag önskade mig :) Dagen slutade med att jag fick stativet och boken på sista bilden (trots att försäljaren egentligen gav oss ett annat stativ än det han visade...-.- För mig gör det väl inte så stor skillnad men blir ändå irriterad när man kommer hem med fel grejer...)

1 kommentarer:

Anna sa...

Fin bild på Annette.

Kram Anna och Engla

Skicka en kommentar

Creative Commons-licens Detta verk av Sofie Granholm är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported-licens.