torsdag 25 mars 2010

House of Night

Nu har jag läst ut de första två böckerna i House of Night-serien av P.C. Cast & Kristin Cast. Böckerna heter Vampyrens märke och Sveket.



Jag vet inte om det är för att jag råkar vara helt insnöad på vampyrer, men jag älskade de här böckerna! Jag längtar tills jag antingen har råd att köpa trean, eller tills bibblan har hunnit köpa in den.

Jag orkar inte göra en egen sammanfattning av handlingen, men så här står det på baksidan av Vampyrens märke:

"Hostattackerna är det första tecknet på att Zoey håller på att bli något annat än en vanlig high school-tjej. Det andra tecknet är att en död kille står och väntar vid hennes skåp i skolan. Hans uppgift är att spåra upp blivande vampyrer och märka dem med månskäran som är tecknet för alla, människor och vampyrer, att man är vampyr. När den finns i ens panna måste man genast lämna sitt vanliga liv, sina vänner och sin familj och ta sig till ett Nattens hus om man ska ha en chans att överleva förändringen.

Välkommen till Zoey Redbirds värld!
Den är lik vår egen - man går i skolan, fikar med kompisar eller har en nördkväll med Star Wars-filmer.
Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet (ja, de är sjukt snygga), och fruktansvärda saker
lockas upp ur underjorden.
En värld med mycket magi, kärlek och död!"

1 kommentarer:

Anonym sa...

Dehär böckerna är jättebra! :) jag kan knappt hålla mig tills sjuan kommer ut!

Skicka en kommentar

Creative Commons-licens Detta verk av Sofie Granholm är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported-licens.