fredag 13 november 2009

Underbar PRAO

Den senaste tiden har det varit så mkt att jag inte har orkat skriva. Men nu ska jag fösöka skärpa mig;) De två senaste veckorna har jag haft PRAO. Jag har varit hos två fotografer, David och Uffe, som har sitt kontor i Spånga.

Förra veckan åkte jag runt med David på skolfotograferingar. I genomsnitt var vi väl på kanske 2 elr 3 skolor per dag. De flesta var förskolor med det var några restfotograferingar (de som har missat den ordinarie får en extra chans) på högstadier också. De första dagarna fick jag ägna mig åt att lära mig hur man sätter upp/plockar ihop utrustningen, hur personerna ska sitta, ljussättning osv. På onsdagen tyckte David att jag skulle testa att plåta några, men jag var för feg för att gör det. På torsdagen däremot tog jag mig i kragen och fotade kanske 7 pers:) De flesta gick typ i 5an, 6an men det var ett par som var yngre också.

Den här veckan har det inte varit så mycket fotograferande. I måndags åkte jag med Uffe in till Kunsgatan där han fotade olika rätter på TacoBar, till deras meny. Efter det åkte vi och plockade upp hans polare Pär(Per?). Sen lämnade de av mig och utrustningen på kontoret för att sedan åka och hämta några som var på besök från China, som Pär har ett samarbete med, på Arlanda. Resten av veckan har jag mest arbetat i Photoshop med att designa lite olika grejer för GladaTassen (David och Uffe's hundfotofirma) och sorterat beställningar efter ordernr. Det kanske låter tråkigt, men det var faktiskt ganska kul:)

För dom som inte har förstått det än(;D) så har jag haft två skitroliga och lärorika veckor. Det känns inte bara som att jag har slösat bort tiden utan att jag har fått ngt gjort. Och jag kommer få träffa David och Uffe igen senast den 12 december då jag ska hjälpa till när det plåtar på Hund 09 på Stockholmsmässan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Creative Commons-licens Detta verk av Sofie Granholm är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported-licens.