fredag 3 juli 2009

Jappe-specialen i Sundsvall

I morgon drar jag till Sundsvall:) Ska på jappe-specialen;) (= hundutställning med bara japanska spetsar). Tyvärr kan bara en av våra jappar vara med eftersom tiken är nyopererad...:(

Vi ska åka med mammas kompis som även har fött upp våra jappar och dom samojederna vi hade innan:) Det ska bli skönt i år för dels är det mkt bättre väder och sen har vi husbilen om det mot all förmodan blir dåligt väder xP Alla förutom jag och Hades sover i husbilen:) Jag och Hades ska tälta!;)
Förra året var det spöregn i 3 dagar och vi hade bara några billiga tält(!). Det läckte in efter ett dygn och dessutom fick vi sova med lukten av blöt hund xD Men i år blir nog det största problemet att det kommer bli hett som i en bastu i tältet:) Men iof behöver man ju inte vara i tältet förrän på kvällen och då har det hunnit svalna;)

Trubbel ska bara vara med i Veteranklassen, men det är 100% chans att han vinner den klassen eftersom han är enda anmälda xD Men vi hoppas att han blir uttagen till konkuranssen(stavning?xP) för då har han en ganska bra chans att ta hem alltihop;D (Konkuranssen=en klass där alla utvalda hundar(av domarna ofc) från olika klasser bildar en egen klass, där domarna väljer en "Bästa tik" och en "Bästa hanhund" som vinner hela skiten;D) Vet inte om det är sant, men hörde från ngn att det typ bara är ca 40 hundar anmälda:/ :S Förra året var det typ 130-140 elr ngt:P

Ne, nu ska jag gå och bada hund och packa det sista så att jag kan sova sen:)

//Sofie

1 kommentarer:

Elsa sa...

Jag håller tummarna! Kom hem med fina jappe-priser :P ;) <3

Skicka en kommentar

Creative Commons-licens Detta verk av Sofie Granholm är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported-licens.